Thursday, February 18, 2010

women been canned

Isu model part time which named Kartika kene punish sebab dye minum arak kecoh satu Malaysia.. apakah tujuan utama beliau untuk menunjukkan muka di semua akhbar dan di televisyen.. nak glamer kah?? atau dye nk semua remaja2 ni sedar dan jangan ikut seperti dye??? tapi isu yang aku nk kabarkan disini.. pagi tadi aku baca akbar Sun... ade 3 orang wanita yang dihukum sebat sebanyak 4-6 sebatan,...

isu yang aku nk brought up disini.. kenapa si Kartika sibuk mendedahkan keburukkan beliau.. dan sibuk nk tunjuk yang dia berani terima hukuman berikut.. siap menangis2 dalam tv.. i know.. niat dye mungkin baik.. cume.. ape yang aku tak puas hati ialah... dye tak kene pun sebatan tu lagy.. kene tangguh untuk dapat kemaafan untuk dye tak kene sebatan itu... huhuhuhuhu so?? what the point dear?? meanwhile ade kawan kite tu.. 3 of em da kene.. and mereka tak de plak nk dedahkan..

aku rase bende camni..media la banyak main peranan.. sebenarnya hukuman sebat ni memang ade dalam Islam.. cume kat Malaysia ni kita tak amalkan sebab rakyat yang berbilang kaum.. tp.. untuk kes syariah saya sarankan untuk Malaysia menimbang semula. mungkin patut disebat.. ehuhuh btw.. kawan kite yang 3 orang tu disebat kerana melakukan sex luar nikah.. so.. pada saya memang berpatutan dengan kesalahan yang dilakukan.. kalo ikut betol2 hukum Jenayat yang aku blaja mase sekola agama dulu.. perempuan dan lelaki bujang patut dikenakan 100 kali rotan.. huiii.. lagy teruk...so setakat 3-6 kali tu terlalu sedikit.. tak sampai 10% pun.. ehuhuhuhuhuhu

dan aku pernah baca.. ade sebab kenapa Islam buat 100 kali sebatan dan bukan sikit2.. dari pembacaan aku.. sebatan tu bole menyebabkan nerve atau saraf dalam badan kite ni melawan STD ataw sakit kelamin.. huhuhuhu maka... cuma nak ingatkan semua dan diri sendiri.. ape yang Islam tetapkan mesti ade reason.. MESTI ada HIKMAH.. cume kadang2 kite lepas pandang.. ehuhuhu kenapa sembahyang 5 kali.. kenapa kena baca al fatihah setiap rakaat.. sure ade hikmah.. dan kadang2 bende yang kite buat hari2.. kite tak nampak,... ehuhuhu aishh terasa jahil sekali.. bab2 begini..better stop.. ehuhuh


3 comments:

bihah said...

a GOOD entry lah rina :)

kurang ilmu bukan bermakna tak bole berkata2 tp yg penting kena pasti sumbernye betul, sahih, kongsi, dalami then hujahi (ada ker perkataan ni?)

keep up the good works!

Aizuddin said...

media di Malaysia ni kejar populariti saja.
yang penting dapat untung.
sebab dari bahan dan sumber yang popular, akan menaikkan jualan.
aku akui benda tu.

tapi, sebenarnya media perlu jadi lebih luas.
sepatutnya ia jadi tempat untuk orang ramai mendapat dan berkongsi maklumat.
bukan sekadar berita tempelan untuk mengaut untung saja.

kau kenal Pop Shuvit kan?
kau tahu mereka popular dan gah di Jepun sebelum dia terkenal di Malaysia.
ni semua peranan media sepatutnya.
masa Pop Shuvit bagi demo dia untuk media dengar dan komplen, media tolak mentah-mentah dengan alasan "siapa pop Shuvit ni?"
sekarang dah popular. nama Pop Shuvit pun dah kuat, mulalah media-media di Malaysia ni cari dia orang. buat cerita pasal dia orang.
cam haram.

:: aku saja bagi Pop Shuvit sebagai contoh sebab ada satu peristiwa melibatkan Pop Shuvit dan media yang masih aku ingat sampai sekarang ::

@Fr!^n@ said...

thanks nabihaa.. but i think its not good enough.. need to add more info.. :)

aizud panjang lebarnya ko memberi hujah.. ape pun.. aku sokong ko.. sebabnya.. memang media dipersalahkan sepenuhnya dalam hal ni.. tp bile pk balik.. da mmg dorg cari mkn camtuh... agak sukar dlm dunia mencabar ni nk bgtaw the truth..akbar yang bgtaw the truth cam sinar, harakah, etc agak sukar untuk lepas..tp aku masih sangsi dengan info yg diberikan.. benarkah?

untuk pop shuvit.. saya sokong dengan penyataan anda.. mereka memang dianak tirikan di bumi sendiri.. sadis.. huuuu