Monday, June 13, 2011

Class Mandarin 3/16

13 June 2011


Hari ini adalah kelas ke 3 dari 16 kelas intensif Bahasa Mandarin yang di adakan di IMREC Danga Bay. Hari ni aku datang keseorangan.. I mean.. kawan-kawan kamceng saya tak de dalam kelas tu.. semua ada hal dan tak dapat attend kelas.. kesudahannya saya duduk depan sorang-sorang.. hari ni belajar menulis... yippie yay.. bagaikan budak tadika yang baru di ajar.. macam-macam bentuk yang dapat di lihat.. ade yang kecil dan ade yang besar.. huhuhu

Hari ni belajar macamana nak tulis Zou An - Selamat Pagi, Wou An - Selamat Tengahari, Wan An - Selamat Malam... Xie Xie - Terima kasih (ini yang paling susah nak tulis... fuyooo mencabar.. tulisan saya gemok sangat tak dapat muat masuk 1 kotak.. btw.. kami menulis guna buku matematik budak sekolah rendah.. heheheh sangat seronok la bila da tua-tua macam ni masih belajar.. hehehe.. sangat menarik bahasa Mandarin ni rupanya.. heee karektor mandarin ade 21 namanya pin ying. dan sebutannya jauh dari bahasa melayu or english.contoh.. b -sebutannya bpho... lain bunyinya.. p -phou... huuu dan ade 4 antonasinya... sangat interesting.. huuuu 

Kali ke 3 aku pegi kelas.. aku tak sabar nak abiskan kelas sampai yang ke 16.. hari ni cuma pandai tulis sikit-sikit je.. minggu depan lau she akan bagi test ejaan.. hamik kau.. kene study la... aishhh sangat rindu time belajar camni...

Kawan-kawan doakan saya bersemangat hingga ke titisan terakhir... :) semoga saya boleh bercakap dengan stakeholder chinese kirenya.. heee tak pun cakap ngan ayah saya pun da kire ok.. hehe :P till then.. see ya 

4 comments:

James Alexander said...

ooo... dah belajar bahasa mandarin rupenye...

cube tukar name blog ni dalam bahasa mandarin boleh...???

@Fr!^n@ said...

ngahahahha James..
baru kelas ketiga da suruh translate nama blog? wauweee mencabar sungguh...

ok.. ni yang didapat buat.. mungkin tak betul sepenuhnya..
Zhè Yào yǒudiǎn láo dāo.. ngahaha

BuBu said...

weh.. ni kelas under opis ke apa? huhu cam bez je

Anonymous said...

Indeed it is our's office initiative la sis..huuu lucky to be in the class..sgt sronok blajar...hehe