Monday, February 4, 2013

Tawaran Datang Menjelma

4 Februari 2013


Hidup ini penuh dengan kejutan, kadang kadang kita tak pernah terfikir tentang kejutan itu.. tak terlintas.. sebab tu lah nama dia kejutan... heyy.. apa daa cik Afrina ni.. hagi Isnin kan.. mungkin sebab perasaan hujung minggu masih berbaki.. :) 

Ditawarkan dengan sesuatu yang mengujakan tapi belum pasti.. dan perjuangan yang sedang di buat ini masih belum tamat dan sampai penghujungnya.. terima tawaran itu bermaksud saya membuat kerja separuh jalan dan tidak sempurna.. tapi mengabaikannya seolah bernafas tanpa oksigen tapi guna nitrogen... ignorance dan seolah tak mahu pulang  ke tempat asal.. dan bergerak seolah mesin.. wahh... analogi yang kadang kadang tak masuk akal tapi itu sahaja yang aku terfikir..

Bertanyakan pada beberapa orang yang dekat dengan diri ini tentang tawaran yang di terima.. haruskah aku menongkah arus demi kesukaan dan memenuhi jiwa ini? mampukah aku untuk itu..bersediakah aku untuk menghadapi semua ini?hmmm..

Mungkin aku perlu balik dan bertanyakan pada Sang Pencipta.. yang lebih mengetahui apa yang perlu untuk aku terajui dan lalui..mungkin aku perlu untuk meneruskan semua itu walaupun pahit dan sakit..

Alhamdulillah... nasib pada hari ini baik... ditemukan dengan sahabat baru disebelah...dan mungkin secara tak rasmi perjalanan hidup ku disini akan ku teruskan... semoga Allah sentiasa memberi ruang dan jalan ke jalan yang benar... amin..

Until now... Assalamualaikum

No comments: