Tuesday, July 16, 2013

Kenapa Kerap Bermimpi di Bulan Puasa

16 Julai 2013

Sudah 7 Ramadan berlalu, dan aku kerap bermimpi ketika tidur malam. Yang peliknya aku tak ingat apa yang aku mimpi, dan aku akan terjaga selepas itu. Dikatakan syaitan dan iblis diikat semasa bulan Ramadan ini, tapi mungkin pemprosesan otak aku berada dalam tahap luar biasa sampai aku bermimpi yang berbagai-bagai.

Kalau luar bulan puasa, aku memang jarang bermimpi kecuali aku betul betul terfikir tentang sesuatu, maka akan jadilah.. dan juga kadang-kadang mimpi di luar Ramadan aku akan ingat setiap detik dan perasaan aku dalam mimpi...

Ahh... sudahlah kalau nak difikirkan tentang mimpi segala, tak berjalan ke depan la nampaknya.. biarkan mimpi sekadar mimpi...

Perjalanan Ramadhan perlu diteruskan.. owh yea. kene update checklist lah... apa percentage yang aku dapat agaknya... huuuu

Till Then, Assalamualaikum

No comments: