Friday, December 27, 2013

Counting Ticks and Seconds

27 Disember 2013


Hanya tinggal beberapa hari, jam dan saat untuk menghabiskan sisa 2013... terlalu banyak perkara berlaku tahun ini.. dan secara keseluruhannya aku bersyukur atas apa yang berlaku.. semuanya dengan kehendak Allah s.w.t.. namun aku rasa aku tak cukup berusaha keras tahun ni.. aku perlu lakukan lebih lagi dari tahun ini..

Semoga tahun hadapan aku akan lebih berusaha dalam setiap perkara yang aku lakukan dengan pertambahan umur yang semakin banyak dan bila di pandang ke belakang semula..aku jadi malu.. dengan umur yang Allah berikan pada aku tetapi hanya sedikit amalan yang berjaya di lakukan di muka bumi Allah ini...

Jangan pernah lupa.. orang di dalam kubur itu berkehendak untuk terus beramal saat mereka hidup.. dan kita sebagai orang yang hidup ini perlu bersyukur dan meneruskan ibadat.. sekurang kurang ibadat ialah dengan mengingati Allah setiap waktu dan saat. saat berdiri, duduk baring mahupun berjalan dan berlari..

Tahun yang penuh berliku untuk aku dan famili.. banyak ceriteranya dari yang manis, pahit, tawar, masam.. semuanya datang dengan penuh hikmah yang tidak terhingga banyaknya.. masih tersisa hikmah atas semua kejadian yang Allah lalukan untuk aku dan keluarga.. semoga kita semua jadi hambaNYA yang lebih bertaqwa setiap saat.. insya Allah...

Semoga kalian semua berbahagia dengan kehidupan yang Allah berikan kepada kalian semua.. di atas semua kesempatan dan kelebihan dan rahmat yang Allah beri pada kalian semua. semoga Allah sentiasa melindungi dan merahmati kita semua... Allah sayang semua hamba-hambaNYA..setapak kita mendekatiNYA berjuta rahmat dan barkah dariNYA..subhanallah.. dosa kita yang banyak ini, lebih besar lagi keampunan Allah pada hambaNYA..
ps- hari ni Ocha ngan Meera dah balik KL.. lama juga mereka ada di sini.. terasa akan kehilangan mereka nanti... itu sudah pasti...

Jom bersyukur dan terus sujud padanya...
Hanya pada Allah kita berserah hendakNYA..

Till Then,
Assalamualaikum

No comments: